Zdaniem Flurry rośnie liczba darmowych aplikacji w App Store i Google Play. Obecnie darmowe programy stanowią 90 procent wszystkich dostępnych w App Store. Aplikacje dostępne w cenie 0,89 € stanowią jedynie sześć procent. W 2011 roku stosunek ten wynosił 80 do 15 procent.

Na płatne aplikacje użytkownicy iPhone'ów wydają średnio 0,19 dolara, iPadów aż 0,50 dolara, a użytkownicy Androida jedynie 0,06 dolara.

Zdaniem Flurry wśród użytkowników urządzeń z iOS i Android zaczyna dominować tendencja pobierania darmowych programów, nawet kosztem wyświetlanych w nich reklam, jakości czy mikropłatności. Nie powinno to dziwić. Model freemium staje się coraz bardziej popularny. Przypomnijmy, programy freemium to takie, które dostępne są za darmo, jednak pełna ich funkcjonalność dostępna jest za opłatą.

Różnica w średniej sumie, jaką płacą użytkownicy poszczególnych systemów i urządzeń za aplikacjie niejako potwierdza wyniki innych badań z maja bieżącego roku, według których 200 najbardziej dochodowych aplikacji w App Store przynosi średnio 5,1 miliona dolarów, podczas gdy 200 najbardziej dochodowych programów w Google Play generuje jedynie 1,1 miliona dolarów dziennie.

Źródło: _ AppleInsider_ za _ Flurry_