Powstanie cyfrowego rynku muzycznego to w dużej mierze zasługa Apple i sklepu iTunes Store. Po latach Apple jest na nim nadal niekwestionowanym liderem i to pomimo pojawienia się konkurencji w postaci Amazona, Google czy serwisów takich jak Spotify i Pandora.

Jak donosi 9To5Mac, powołując się na dane przedstawione przez Horacego Dediu z Asymbo i serwis Billboard.com, gigant z Cupertino wciąż kontroluje 75 procent całego globalnego cyfrowego rynku muzycznego. Zdaniem Dediu w ubiegłym roku użytkownicy wydali na muzykę w iTunes Store aż 6,9 miliarda dolarów, podczas gdy - zdaniem Billboard.com - całkowite wydatki na cyfrową muzykę w ubiegłym roku sięgnęły 9,3 miliarda dolarów. Co ciekawe, statystyczny użytkownik iTunes Store wydaje w ciągu roku średnio 12 dolarów na muzykę. To mniej niż na aplikacje, na które poświęca zwykle 16 dolarów.

Źródło: _ 9To5Mac_