W zeszłym roku Apple ogłosiło, że wraz z premierą systemu iOS 6 zniknie z niego natywna aplikacja YouTube. Google postanowiło opracować własną aplikację, która zawierałaby reklamy, w przeciwieństwie do tej, która była obecna od pierwszej wersji mobilnego systemu Apple. Okazuje się, że był to bardzo dobry krok ze strony firmy z Mountain View.

Zgodnie z ostatnimi doniesieniami Bloomberga, Google w ostatnim półroczu potroiło swoje dochody z mobilnego rynku reklam. Zbiegło się to w czasie z premierą nowej wersji aplikacji YouTube dla systemu iOS.
Bloomberg informuje ponadto, że ponad połowa wszystkich posiadaczy smartfonów w Stanach Zjednoczonych (ponad 70 milionów użytkowników), używało mobilnej aplikacji YouTube.

Jeśli weźmiemy dodatkowo pod uwagę fakt, że udział Apple w amerykańskim rynku wynosi ostatnio 39,2%, to okaże się, że z czysto biznesowego punktu widzenia, decyzja Google była strzałem w dziesiątkę.

Źródło: tuaw.com