Jak donosi serwis 9To5Mac, powołując się na jeden z wewnętrznych dokumentów Apple, pierwszy iPhone i Mac Pro już niedługo uznane zostaną za stare, a firma przestanie oferować ich użytkownikom wsparcie techniczne i serwis.

Zwykle Apple przestaje świadczyć wsparcie techniczne i naprawy (poprzez sieć autoryzowanych serwisów) po upływie przynajmniej pięciu lat od wprowadzenia urządzenia na rynek. iPhone pierwszej generacji trafił do sprzedaży w czerwcu 2007 roku, a więc niemal sześć lat temu. Wraz z pierwszym iPhonem za przestarzałe uznane mają być też m.in. iMaki z połowy 2007 roku, 15- i 17-calowe MacBooki Pro (z procesorami 2,2 i 2,4 GHz), serwery Xserve z końca 2007 roku i pierwszy model stacji roboczej Mac Pro.

Apple dostarczać będzie jeszcze części zamienne i oferować naprawy jedynie tych z wymienionych wyżej urządzeń, które zostały zakupione w Kalifornii i zostaną oddane do autoryzowanych punktów serwisowych w tym stanie.

Źródło _ 9to5Mac_