Według raportu opublikowanego przez firmę analityczną Distimo, w lutym bieżącego roku mikrozakupy wygenerowały 76 procent wszystkich przychodów w amerykańskim App Store.

Według Distimo największą popularnością mikrozakupy cieszą się w krajach azjatyckich, w szczególności w Japonii, Chinach i Korei Południowej. W regionalnych App Store mikrozakupy wygenerowały dla każdego z nich ponad 90 procent przychodów z oferowanych aplikacji.

Distimo przebadało także 250 najbardziej dochod aplikacji w amerykańskim App Store pod względem generowanych przeze nie przychodów. I tak średni przychód na jedno pobranie aplikacji w przypadku tych oferowanych w modelu freemium (darmowe z mikrozakupami) wyniósł 0,93 dolara. W przypadku aplikacji płatnych oferujących mikrozakupy przychód za pojedyncze pobranie wyniósł 2,40 dolarów.

Dodatkowo raport Disitmo wskazuje, że większość aplikacji oferowanych jest właśnie w modelu freemium, który wydaje się być najlepszym z możliwych form dystrybucji oprogramowania poprzez App Store.

Źródło _ Techcrunch_ za _ Distimo_