Jak donosi Wall Street Journal, Apple kupiło startup WiFiSLAM, zajmujący się sposobami mapowania i lokalizacji wewnątrz budynków.

WiFiSLAM to firma, która stworzyła technologię pozwalającą na mapowanie wnętrz i określenie położenia użytkownika w budynku z dokładnością do 2,5 metra na podstawie sygnałów sieci WiFi działających w danej lokalizacji.

Zdaniem Wall Street Journal technologia taka mogłaby być zastosowana w różnego typu aplikacjach społecznościowych, a także programach związanych ze sprzedażą detaliczną.

W tym drugim przypadku zastosowania mogłyby być bardzo szerokie: od np. pomocy klientowi w odnalezieniu właściwego działu czy półki w sklepie lub supermarkecie, po zbieranie informacji o tym, jak poruszają się klienci i które obszary danego sklepu czy salonu są najczęściej odwiedzane.

Warto wspomnieć, że funkcję map niektórych większych budynków na terenie całego świata, oferuje Google. Czas pokaże, czy podobne rozwiązanie znajdzie się w mapach Apple.

Według Wall Street Journal za WiFiSLAM Apple zapłaciło podobno około 20 milionów dolarów.

Źródło: Wall Street Journal