Zdaniem Viviane Reding, unijnego komisarza ds. sprawiedliwości, w 21 krajach Unii Europejskiej Apple w dalszym ciągu nie informuje w wystarczający sposób klientów o ich prawach gwarancyjnych, reklamując i sprzedając trzyletni pakiet AppleCare. Dwa lata gwarancji z tej trzyletniej puli klienci obligatoryjnie dostają wraz z zakupem sprzętu

We wrześniu ubiegłego roku Reding nakazała państwom członkowskim UE sprawdzenie, czy Apple stosuje się do obowiązujących w unii praw, wymagających by wszystkie urządzenia elektroniczne były objęte dwuletnią gwarancją.

W listopadzie ubiegłego roku włoski urząd antymonopolowy nałożył na Apple karę pieniężną o wysokości 1,16 miliona dolarów za brak informacji o przysługujących klientom prawach gwarancyjnych. Za niejasne praktyki gwarancyjne Apple zostało też pozwane przez organizacje konsumenckie w Belgii, Niemczech, Luksemburgu i Portugalii.

Źródła: TUAW, Macworld.