„Złota dekada Apple” – kolejne wyróżnienie dla firmy z Cupertino
Amerykański magazyn Advertising Age, który każdego roku przyznaje wybranemu przedsiębiorstwu nagrodę Sprzedawcy Roku, postanowił wyróżnić firmę Apple nadając jej tytuł Sprzedawcy Dekady. Jest to pierwsza w historii nagroda przyznana w tej kategorii.
Advertising Age przyznaje swoje nagrody producentom, którzy w znacznym stopniu przyczyniają się do rozwoju rynku wprowadzając do niego nowe rozwiązania i produkty. Dotychczas magazyn tylko raz nagrodził firmę z Cupertino, jednak niemal każdego roku znajduje się ona w ścisłej czołówce przedsiębiorstw pretendujących do tego wyróżnienia. Dlatego też w czasie tegorocznego rozdania Apple otrzymał specjalny tytuł Sprzedawcy Dekady. Redakcja Advertising Age swoją decyzję argumentuje następująco:
Apple pojawił się w 2001 roku ze swoim iPodem, urządzeniem, które na dobre zmieniło przemysł muzyczny; później, w środku dekady, nadszedł iPhone i wstrząsnął rynkiem urządzeń mobilnych oraz dodał słówko „apps” do języka angielskiego; wreszcie przyszedł rok 2010 i premiera iPada, gadżetu mającego szansę zrewolucjonizować media, rozrywkę oraz przemysł komputerowy. Tak, to była złota dekada dla Apple.
Wpływ na decyzję o przyznaniu nagrody miał także sposób oraz skuteczność prowadzenia kampanii reklamowych. Sprawny marketing pozwolił firmie w ciągu jednej dekady awansować na 56. miejsce listy najbardziej dochodowych przedsiębiorstw.
Źródło: macrumors.com