Święta Bożego Narodzenia to czas wręczania prezentów. Wiele osób znalazło pod choinką urządzenie sygnowane logiem jabłkiem. Jak można było zatem przewidywać, spowodowało to nagły wzrost w liczbie pobrań aplikacji ze sklepu App store.

Dokładnych informacji na ten temat udziela serwis Distimo. Jak wynika z danych platformy AppIQ, w Boże Narodzenie (25 grudnia) liczba pobrań z App Store wzrosła o imponujące 87 procent (natomiast dochód ze sprzedaży aplikacji - o 70 procent) względem średnich wartości z tego miesiąca. Jeśli natomiast weźmiemy pod uwagę jedynie aplikacje przeznaczone na iPada, dane te są jeszcze bardziej imponujące - wzrost liczby pobrań aż o 140 procent, przy jednoczesnym wzroście dochodów ze sprzedaży o 83 procent. Więcej informacji znajdziecie na stronie internetowej Distimo.com.

Warto podkreślić, że na czas świąt (w dniach 21-28 grudnia) zawartość sklepu App Store była „zamrożona”. Oznacza to, że w ofercie sklepu nie pojawiały się żadne nowe aplikacje ani aktualizacje, nie zmieniały się również ceny. Teraz jednak, wszystko już wróciło do normy.

Źródło: Distimo, MacDailyNews, Apple