Analitycy firmy Canalys opublikowali raport dotyczący globalnego rynku sprzedaży w pełni bezprzewodowych słuchawek.

Pozycję lidera wciąż zajmuje Apple. Można powiedzieć, że firma cały czas dominuje w tym obszarze. W pierwszym kwartale tego roku Apple sprzedało ponad 18 milionów słuchawek co przełożyło się na ponad 23-procentowy udział w rynki. Ciekawostką jest, że mimo 12-procentowego wzrostu sprzedaży (rok do roku) to firma zanotowała minimalny spadek udziału.

Druga pozycja przypadła Xiaomi. Chiński gigant może pochwalić się 11,5-procentowym udziałem co było możliwe dzięki sprzedaży 9 milionów słuchawek. Warto podkreślić, że rok do roku firma zanotowała 63-procentowy wzrost sprzedaży.

Ostatnią lokatę na podium zajął Samsung ze sprzedażą na poziomie 4,7 milionów sztuk. Przełożyło się to na ponad 7-procentowy udział.

Od stycznia do marca wszyscy producenci sprzedali łącznie ponad 78 milionów słuchawek. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej jest to 18-procentowy wzrost.

Źródło: Canalys