Spadek sprzedaży zegarków Apple Watch, lecz firma wciąż dominuje
Analitycy firmy CounterPoint opublikowali raport dotyczący sprzedaży zegarków Apple Watch w 2024 roku.

Według ich informacji amerykański gigant zanotował 19-procentowy spadek sprzedaży w porównaniu do 2023 roku. Oznacza to, że firma drugi rok z rzędu zaliczyła spadek sprzedaży. Przekłada się to również na pięć kwartałów z rzędu, które cechowały się gorszą sprzedażą.
W ostatnim kwartale zeszłego roku Apple doświadczyło spadku dostaw na wszystkich głównych regionach z wyjątkiem Indii. Najbardziej znaczący spadek wystąpił w Ameryce Północnej, która stanowi ponad połowę dostaw zegarków na całym świecie.
Na gorsze dane wpłynęła mała ilość zmian względem poprzedniej generacji, brak modelu Ultra 3 (wersje te stanowią około 10% wszystkich sprzedanych Apple Watchy) a także problemy prawne, które przełożyły się na wycofanie zegarków ze sprzedaży.
Pomimo spadków Apple wciąż dominuje na globalnym rynku smart zegarków.
Źródło: MacRumors