Assassin's Creed Shadows trafi w tym miesiącu na macOS. Wersja na iPadOS opóźniona
W maju ubiegłego roku Ubisoft zapowiedział oficjalnie kolejną główną odsłonę serii Assassin's Creed, noszącą podtytuł Shadows, mającą trafić również na platformy Apple. Według pierwotnych założeń jej premiera miała odbyć się w listopadzie, jednak twórcy musieli dwukrotnie przesuwać jej termin. Już od jakiegoś czasu wiadomo było, iż wersja na PC i konsole zadebiutuje 20 marca. Teraz potwierdzono wreszcie, iż tego samego dnia nowy Assassin's Creed trafi również na macOS.

Akcja gry Assassin's Creed Shadows przeniesie nas do szesnastowiecznej japonii. Gracze będą mogli pokierować dwoma postaciami, ninją Naoe i samurajem Yasuke, różniącymi się między sobą umiejętnościami i stylem walki. Nowa gra pod względem mechaniki rozgrywki ma przypominać takie odsłony serii jak Odyssey i Valhalla, co oznacza, że zobaczymy w niej duży, otwarty świat i elementy RPG. Wersja dla macOS będzie działać na komputerach Apple z układem M1 lub nowszym, jednak niektóre ustawienia graficzne zarezerwowane będą wyłącznie dla M3 i M4. Gra jest już dostępna do nabycia w Mac App Store w przedsprzedaży w cenie 289,90 zł. Na chwilę obecną wygląda na to, iż wersja na macOS nie będzie dostępna w konkurencyjnych sklepach, takich jak Steam.
Niestety, mimo iż wcześniej zapowiadano, iż wersja na iPadOS również trafi do App Store równocześnie z premierą na innych platformach, twórcom najwyraźniej nie uda się dotrzymać tej obietnicy. W najnowszym komunikacie prasowym ograniczono się już tylko do lakonicznego stwierdzenia, że gra trafi na iPady z układami z serii M w bliżej nieokreślonej przyszłości.
Źródło: Apple