Apple dominuje na rynku tabletów
Analitycy firmy Canalys opublikowali raport dotyczący rynku tabletów w czwartym kwartale zeszłego roku.

Na pierwszym miejscu uplasowało się Apple z 42,3-procentowym udziałem. Było to możliwe dzięki sprzedaży niemal 17 milionów iPadów (wzrost 2,1 r/r). Druga lokata przypadła Samsungowi. Siedem milionów urządzeń pozwoliła firmie osiągnąć 17,8-procentowy udział. Ostatnią pozycję na podium zajęło Lenovo. W tym okresie firma sprzedała ponad 2,8 miliona tabletów. Przełożyło się to na 7,1-procentowy udział. W zestawieniu znalazł się Huawei (2,63 miliona/6,6%) oraz Xiaomi - 2,54 miliona sprzedanych sprzętów oraz 6,4-procentowy udział.
W okresie od października do grudnia wszyscy producenci sprzedali łącznie niemal 40 milionów urządzeń. Rok do roku jest to 5,6-procentowy wzrost.