Apple wyróżnia najlepsze aplikacje i gry tego roku, nagradzając 17 utalentowanych deweloperów za zapewnienie użytkownikom niezrównanych wrażeń w App Store

CUPERTINO, KALIFORNIA Firma Apple ogłosiła dziś zwycięzców konkursu App Store Awards 2024, nagradzając 17 aplikacji i gier, które rozwijają kreatywność użytkowników oraz pomagają im osiągać nowe, ważne cele i celebrować codzienne chwile z rodziną i przyjaciółmi. Tegoroczni zwycięzcy to twórcy aplikacji i gier, które poprawiły jakość życia użytkowników i miały globalny wpływ na kulturę. Zwycięzcy – od przedsiębiorców pracujących solo po wielonarodowościowe zespoły – zostali wybrani przez redaktorów App Store spośród 45 finalistów w uznaniu największej innowacyjności, doskonałego projektu i znakomitej jakości interakcji.

„Z największą przyjemnością nagradzamy tę imponującą grupę deweloperów wykorzystujących możliwości oferowane przez urządzenia i technologie Apple, aby dostarczać użytkownikom interakcji, które wzbogacają ich życie i głęboko poruszają ich społeczności”, powiedział Tim Cook, dyrektor generalny Apple. „Niezwykłe dokonania tegorocznych zwycięzców pokazują, jak zdumiewającą pomysłowość można uwolnić dzięki aplikacjom”.

Nagrodzone aplikacje i gry są świadectwem niewyczerpanych możliwości oferowanych przez App Store i cały ekosystem Apple. Kino pokazuje użytkownikom, że dzięki inspirowanym filmami filtrom i zaawansowanym mechanizmom sterowania codzienne obrazki mogą nabrać wyglądu filmowych kadrów. Moises pozwala muzykom doskonalić rzemiosło na iPadzie dzięki potężnym narzędziom AI, a Lightroom bryluje na Macu, umożliwiając edycję zdjęć na zupełnie nowym poziomie. Lumy na Apple Watch pomaga użytkownikom poznać prawidłowości ruchu słońca i odnaleźć magię każdego dnia. Tymczasem F1 TV pozwala fanom motoryzacji głębiej wczuć się we wrażenia podczas wyścigu.

W kategorii gier AFK Journey oferuje użytkownikom iPhone’a wypełnione akcją taktyczne przygody i ciekawie poprowadzoną fabułę. Squad Busters łączy w sobie rywalizację z dobrą zabawą w ciekawej rozgrywce dla wielu graczy, a Thank Goodness You’re Here! zapewnia salwy śmiechu dzięki ciekawym i zabawnym skeczom. Natomiast na Apple Arcade Balatro+ z każdym rozdaniem odmienia zasady gier karcianych.

Tegoroczni zwycięzcy w kategorii Apple Vision Pro wyznaczyli nowe granice tego, co możliwe z technologią spatial computing, zapewniając immersyjne wrażenia i intuicyjne mechanizmy kontroli. What If…? An Immersive Story zaprasza użytkowników do uniwersum Marvela, przedstawiając świat o nieskończonych możliwościach, a widoki i odgłosy w THRASHER: Arcade Odyssey przenoszą graczy w kolorowe, kosmiczne światy.

Zwycięzcy konkursu App Store Awards 2024

*Aplikacje:

  • Aplikacja roku na iPhone’a: Kino od Lux Optics Inc.
  • Aplikacja roku na iPada: Moises od Moises Systems Inc.
  • Aplikacja roku na Maca: Adobe Lightroom od Adobe Inc.
  • Aplikacja roku na Apple Vision Pro: What If…? An Immersive Story od Disneya.
  • Aplikacja roku na Apple Watch: Lumy od Raja V.
  • Aplikacja roku na Apple TV: F1 TV od Formula One Digital Media Limited.

Gry:

  • Gra roku na iPhone’a: AFK Journey od Farlight Games.
  • Gra roku na iPada: Squad Busters od Supercell.
  • Gra roku na Maca: Thank Goodness You’re Here! od Panic, Inc.
  • Gra roku na Apple Vision Pro: THRASHER: Arcade Odyssey od Puddle, LLC.
  • Gra roku na Apple Arcade: Balatro+ od Playstack Ltd.

Zwycięzcy w kategorii Wpływ na kulturę

Oprócz najlepszych gier i aplikacji na urządzenia Apple redaktorzy App Store wyróżnili też sześć produkcji w kategorii Wpływ na kulturę, w uznaniu trwałego wpływu tych aplikacji i gier na życie i społeczności użytkowników. Tegoroczni laureaci zapewnili użytkownikom możliwość rozwijania dociekliwości, pielęgnowania więzi z rodziną i przyjaciółmi oraz kładli nacisk na inkluzywność.

  • Oko od AYES BV Oko łączy w sobie innowację i prostotę, aby pomagać niewidomym lub niedowidzącym użytkownikom pewnie poruszać się po miejskiej dżungli.
  • EF Hello od Signum International AG Bazująca na AI aplikacja EF Hello wykorzystuje podejście systematycznego uczenia, aby wspierać osoby uczące się, niezależnie od ich poziomu, w sprawniejszej komunikacji i interakcjach z otoczeniem.
  • DailyArt od Zuzanny Stanskiej Prezentując wyjątkowe dzieła sztuki z różnych epok i nurtów, DailyArt rozwija dociekliwość i wrażliwość użytkowników.
  • NYT Games od The New York Times Company NYT Games to doskonała aplikacja na rozpoczęcie dnia, która wzmacnia międzypokoleniowe więzi rodzinne i przyjaźnie, przedstawiając codziennie ciekawostki i proste gry.
  • The Wreck od The Pixel Hunt Przez filmowe krajobrazy i interaktywną fabułę The Wreck ukazuje wewnętrzne rozterki intelektualne w obliczu kryzysu.
  • Do You Really Want to Know 2 od Gamtropy Co., Ltd. Do You Really Want to Know 2 zgłębia niuanse życia osoby zarażonej HIV, wyposażając użytkowników w lokalne zasoby i materiały edukacyjne pozwalające prowadzić rozmowy z rodziną i przyjaciółmi.

Źródło: Apple