Redaktorzy App Store z całego świata wybierają deweloperów, których rozwiązania wyróżniają się najwyższą innowacyjnością, doskonałym projektem i znakomitą jakością interakcji

Apple co roku przyznaje nagrody App Store Award najlepszym grom i aplikacjom ostatnich 12 miesięcy. W konkursie wyróżniani są deweloperzy z całego świata, których produkty cechują się najwyższą jakością interakcji, wybitnym projektem i fenomenalną innowacyjnością. W finale konkursu App Store Award znalazło się 45 gier i aplikacji z 12 kategorii. Tytuły te pomagają użytkownikom pracować efektywniej i kreatywniej, a także skuteczniej budować relacje z rodziną i przyjaciółmi. W tym roku w konkursie App Store Award wprowadzono nową kategorię dla produkcji na Apple Vision Pro. Znalazły się w niej tytuły będące przykładem oszałamiających postępów w świecie technologii spatial computing. Zwycięzcy App Store Award zostaną wyłonieni z grona wyróżnionych twórców gier i aplikacji w najbliższych tygodniach.

„Z wielką radością ogłaszamy tegorocznych finalistów konkursu App Store Award, których kunszt i wyobraźnia pozwoliły na stworzenie wspaniałych, uwielbianych przez użytkowników aplikacji”, powiedział Carson Oliver, dyrektor Apple w pionie Worldwide App Store. „Wyróżnieni deweloperzy proponują niezapomniane doświadczenia, które oczarowują i inspirują użytkowników – od gier otwierających wrota do nowych, fantastycznych krain, po aplikacje rozwijające kreatywność”.

Finaliści w kategorii Aplikacja roku na iPhone’a

Finałowe produkcje z kategorii Aplikacja roku na iPhone’a wzbogacają realne doświadczenia, zapewniając użytkownikom spersonalizowane narzędzia i łatwe w obsłudze funkcje:

  • Kino – za zmienianie codzienności w kinowe arcydzieło. 
  • Runna – za oferowanie biegaczom, niezależnie od ich poziomu zaawansowania, planów treningowych dopasowanych do ich potrzeb.
  • Tripsy – za pomoc w sprawnym i bezstresowym podróżowaniu.

Finaliści w kategorii Gra roku na iPhone’a

W finale kategorii Gra roku na iPhone’a znalazły się tytuły, które oferują graczom wciągające historie, piękne efekty wizualne i przekonujących bohaterów:

  • AFK Journey – za tworzenie urzekających światów fantasy i możliwość prowadzenia efektownych bitew. 
  • The WereCleaner – za komiczną, a zarazem kreatywną fabułę. 
  • Zenless Zone Zero – za wciągającą i pełną akcji rozgrywkę.

##Finaliści w kategorii Aplikacja roku na iPada

Finałowe tytuły w kategorii Aplikacja roku na iPada inspirują do kreatywnej zabawy i twórczej ekspresji:

  • Bluey: Let’s Play – za urocze postacie i rozrywkę dla całej rodziny.
  • Moises – za narzędzia AI, które otwierają przed muzykami nowe możliwości.
  • Procreate Dreams – za pomoc w tworzeniu porywających animacji.

Finaliści w kategorii Gra roku na iPada

Finałowe produkcje z kategorii Gra roku na iPada opowiadają pełne zwrotów akcji historie, które toczą się w pięknych, dopracowanych światach:

  • Assassin’s Creed Mirage – za zabieranie graczy w pełną przygód podróż osnutą wokół wspaniałej historii. 
  • Disney Speedstorm – za ekscytujące wyścigi w najwyższych prędkościach. 
  • Squad Busters – za połączenie emocjonującej rywalizacji z przyjazną, wciągającą zabawą.

Finaliści w kategorii Gra roku w Apple Arcade

W kategorii Gra roku w Apple Arcade znalazły się tytuły, które przedstawiają wspaniałe historie i na nowo odkrywają przed graczami klasyczne produkcje:

  • Balatro+ – za stworzenie emocjonującej i jedynej w swoim rodzaju gry karcianej.
  • Outlanders 2 – za rozkochanie w sobie graczy odświeżoną grafiką i pomysłowymi poziomami.
  • Sonic Dream Team – za pokazanie nowych przygód znanych i lubianych postaci.

Finaliści w kategorii Aplikacja roku na Maca

Finałowe produkcje w kategorii Aplikacja roku na Maca zapewniają zaawansowane narzędzia, dzięki którym użytkownicy z łatwością realizują swoje zadania:

  • Adobe Lightroom – za rozbudowanie procesu edycji zdjęć o funkcje oparte na AI. 
  • OmniFocus 4 – za pomoc w skupieniu uwagi dzięki uproszczeniu zarządzania zadaniami.
  • Shapr3D – za zrewolucjonizowanie pracy opartej na projektowaniu w 3D.

Finaliści w kategorii Gra roku na Maca

Tytuły z kategorii Gra roku na Maca przyciągają graczy nietuzinkowymi bohaterami, efektami wizualnymi i obietnicą niekończącej się zabawy:

  • Frostpunk 2 – za świeży powiew wniesiony w świat gier polegających na budowaniu miast.
  • Stray – za stworzenie mrocznego świata, w którym jest miejsce na tajemnicę i dobrą zabawę. 
  • Thank Goodness You’re Here! – za humor i absurd, które serwowane są graczom non stop.

Finaliści w kategorii Aplikacja roku na Apple Watch

Finałowe aplikacje z kategorii Aplikacja roku na Apple Watch sprawiają, że użytkownicy mają na nadgarstku jeszcze wygodniejszy dostęp do pomocnych narzędzi i informacji:

  • LookUp – za wzbogacanie słownictwa dzięki udostępnianym codziennie definicjom.
  • Lumy – za pomoc w życiu z rytmem słońca i księżyca.
  • Watch to 5K – za wspieranie biegaczy na każdym etapie, aż po linię mety.

Finaliści w kategorii Aplikacja roku na Apple Vision Pro

Finaliści kategorii Aplikacja roku na Apple Vision Pro wyznaczają nowe granice tego, co możliwe z technologią spatial computing:

  • JigSpace – za umożliwienie użytkownikom łatwego oglądania modeli w 3D i rzeczywistości rozszerzonej. 
  • NBA – za kreowanie trendów dotyczących tego, jak fani będą w przyszłości oglądać ulubione sporty. What If…?
  • An Immersive Story – za zaproszenie graczy do doświadczenia uniwersum Marvela w nowy sposób.

Finaliści w kategorii Gra roku na Apple Vision Pro

Finałowe produkcje z kategorii Gra roku na Apple Vision Pro zachwycają graczy realistyczną grafiką i intuicyjną rozgrywką:

  • Loóna – za dopracowane, relaksujące zadania, które pomagają się odprężyć.
  • THRASHER – za innowacyjne narzędzia, które pozwalają na płynne sterowanie, i hipnotyczne przedstawienie świata istot pozaziemskich. 
  • Vacation Simulator – za zabieranie graczy do miejsc, w których czeka na nich masa ciekawych postaci i jeszcze ciekawszych aktywności.

Finaliści w kategorii Aplikacja roku na Apple TV

Finałowe tytuły z kategorii Aplikacja roku na Apple TV dostarczają niesamowitych wrażeń na największym domowym ekranie:

  • DROPOUT – za bycie niekończącym się źródłem śmiechu i dobrej zabawy. 
  • F1 TV – za przenoszenie fanów wprost za kierownicę samochodu wyścigowego. 
  • Zoom – za innowacyjne sposoby na komunikację grupową.

Finaliści w kategorii Wpływ na kulturę

Finałowe aplikacje z kategorii Wpływ na kulturę przybliżają użytkownikom poruszające historie i pomagają im się doskonalić, by mogli skutecznie zmieniać świat:

  • Arco – za pozwolenie użytkownikom na kształtowanie własnej historii. 
  • The Bear – za uczynienie z zasypiania relaksującego i interaktywnego doświadczenia.  BetterSleep – za pomaganie użytkownikom w tym, by spali – i czuli się – lepiej. 
  • Brawl Stars – za pełną akcji rozrywkę dawkowaną małymi porcjami. 
  • DailyArt – za przybliżanie dzieł sztuki w rozbudzający ciekawość sposób. 
  • Do You Really Want to Know 2 – za walkę z błędnymi przekonaniami na temat HIV prowadzoną za pomocą ujmującej, interaktywnej historii.
  • EF Hello – za narzędzia do nauki języka wykorzystujące AI.
  • NYT Games – za zapewnianie codziennej porcji rozrywki wszystkim generacjom miłośników łamigłówek.
  • Oko – za sprawienie, że wszyscy mogą przechodzić przez ulicę łatwiej i bezpieczniej.
  • Partiful – za ułatwianie organizacji spotkań towarzyskich i sprzyjanie budowaniu więzi i poczucia wspólnoty.
  • Pinterest – za przedstawianie nowych, inspirujących pomysłów i nieskończonych możliwości. 
  • The Wreck – za intymną, poruszającą historię pokazaną w formie gry o kinowej jakości.

Źródło: Apple