Firma Apple udostępniła dziś produkcję The Weeknd: Open Hearts, zapierający dech, immersyjny klip muzyczny artysty, który ma na koncie już siedem diamentowych singli. Teledysk będzie dostępny wyłącznie na Apple Vision Pro i tylko przez ograniczony czas. Klip Open Hearts zarejestrowano w technologii Apple Immersive Video, czyli w imponującym formacie 180 stopni. Łączy on immersyjne wideo w ultrawysokiej rozdzielczości i dźwięk przestrzenny sprawiając, że odbiorcy mogą poczuć się jak w samym środku wydarzeń. Widzowie towarzyszą artyście w elektryzującej podróży muzycznej i razem z nim oglądają surrealistyczne, zapadające w pamięć krajobrazy miasta. Już od jutra, czyli 15 listopada fani będą mogli zarezerwować sesję demonstracyjną z Apple Vision Pro w swoim lokalnym salonie Apple Store, by zobaczyć tę immersyjną produkcję w pełnej okazałości i poznać niesamowity potencjał technologii spatial computing. Użytkownicy mogą teraz obejrzeć klip Open Hearts bezpłatnie w aplikacji Apple TV na urządzeniu Apple Vision Pro.

„Wykorzystując technologię Apple Immersive Video, The Weeknd mógł zrealizować swoje artystyczne wizje w zupełnie nowy sposób, czego efektem jest klip Open Hearts, rewolucyjna produkcja muzyczna dostępna wyłącznie na Apple Vision Pro”, stwierdził Tor Myhren, wiceprezes Apple w pionie Marketing Communications. „Vision Pro pozwala fanom przeżywać historie w niedostępny dotąd sposób. Immersyjne wizualizacje i dźwięk przestrzenny sprawiają, że użytkownik czuje, jakby trafił w sam środek akcji. To imponujący krok naprzód, który pokazuje jak muzyka i technologia mogą wspólnie dostarczać fanom niezapomnianych wrażeń. Jesteśmy dumni, że mogliśmy wesprzeć The Weeknd w realizacji tej koncepcji”.

Klip Open Hearts wyreżyserował Anton Tammi, a inspiracją dla obrazu było w dużej mierze legendarne centrum Los Angeles. Tammi wyreżyserował również oficjalny wideoklip do utworu Hurry Up Tomorrow promującego płytę „Dancing In the Flames”, który został w całości sfilmowany iPhonem 16 Pro Max przez Erika Henrikssona, a następnie zmontowany na Macu.

Technologia Apple Immersive Video rewolucjonizuje sposób, w jaki fani doświadczają muzyki, a produkcja The Weeknd: Open Hearts jest najnowszą pozycją w stale rozszerzanym katalogu bezpłatnych treści dostępnych na Apple Vision Pro. Kolejną muzyczną produkcją w technologii Apple Immersive będzie widowisko Concert for One, którego światową premierę zaplanowano na piątek, 22 listopada. Dla fanów będzie to okazja do intymnego spotkania z największymi gwiazdami. Podczas występu zarejestrowanego w londyńskim studiu nagraniowym Air Studios widzowie będą mogli w zaciszu własnego domu usłyszeć i zobaczyć RAYE, piosenkarkę i autorkę tekstów, sześciokrotną laureatkę nagrody BRIT. Artystka wspólnie ze swoim 20-osobowym zespołem zaprezentuje mieszankę R&B, jazzu i popu. Występ zostanie wydany w formie nowej EP–ki, a z dźwiękiem przestrzennym będzie dostępny wyłącznie w Apple Music.

W zeszłym miesiącu firma Apple zaprezentowała produkcjęSubmerged, doceniony przez krytyków, immersyjny film krótkometrażowy, za którego scenariusz i reżyserię odpowiadał Edward Berger, laureat Oscara. W grudniu premierę będą miały nowe odcinki produkcji Adventure i Wild Life, a w 2025 r. pojawią się kolejne odsłony tytułów Boundless, Elevated i Red Bull: Big-Wave Surfing.

Dostępność

  • Urządzenie Apple Vision Pro jest dostępne w sklepach stacjonarnych Apple Store i w sklepie internetowym Apple Store w Australii, Chinach kontynentalnych, Francji, Hongkongu, Japonii, Kanadzie, Niemczech, Singapurze, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, a od piątku 15 listopada będzie można je kupić także w Korei Południowej i Zjednoczonych Emirach Arabskich.W chwili premiery nowe odcinki i filmy w formacie Apple Immersive Video będą dostępne w języku angielskim (USA) z napisami w dodatkowych językach. *Dostępność produkcji zależy od kraju i regionu.
  • Użytkownicy w Chinach kontynentalnych mogą znaleźć wybrane produkcje Apple Immersive Video w aplikacjach Migu Video i Tencent Video, które można pobrać bezpłatnie z App Store dla Apple Vision Pro.Bezpłatne demonstracje Apple Vision Pro w lokalnych sklepach Apple Store połączone z obejrzeniem w pełni immersyjnego klipu The Weeknd: Open Hearts będą możliwe od piątku 15 listopada w następujących krajach: Australia, Francja, Hongkong, Japonia, Kanada, Korea Południowa, Niemcy, Singapur, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania i Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Źródło: Apple