Real Boxing - pierwsza gra dla iOS z nowym typem sterowania
O Real Boxing pisaliśmy już jakiś czas temu, to kolejna gra polskiego studia Vivid Games, która pojawić się ma w App Store już w przyszłym miesiącu. Tym razem mamy bardzo ciekawe wieści na jej temat - wprowadzi ona zupełnie nowy, nieznany wcześniej z aplikacji dla iOS, typ sterowania, który w dużo większym stopniu zaangażuje użytkownika w rozgrywkę.
Real Boxing będzie pierwszą produkcją na świecie na urządzenia mobilne, w której gracz będzie mógł kontrolować postać w grze za pomocą gestów (realnych, nie zaś wykonywanych na ekranie dotykowym - przyp. red.).
Jak mówi Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games, będzie to absolutny hit w sektorze gier mobilnych.
To zupełnie nowy kierunek rozwoju gier. Wystarczy użycie iPada lub iPhona oraz proste podłączenie telewizora by zobaczyć własną walkę na dużym ekranie. Podobne jak przy użyciu stacjonarnej konsoli Microsoft Xbox360 z systemem Kinect. Oczywiście celem nie było idealne odwzorowanie ruchów całego ciała, a przede wszystkim zapewnienie rozrywki i nowej funkcjonalności na rynku gier mobilnych. Tytuł wzbudził duże zainteresowanie zarówno w Epic Games, który jest producentem technologii Unreal Engine 3, jak również bezpośrednio w Apple, który w ten sposób będzie mógł pokazać możliwości produkowanego przez siebie sprzętu.
Do śledzenia gestów graczy wykorzystana jest przednia kamera urządzenia mobilnego (np. iPada) oraz autorskie algorytmy analizujące obraz. Gra wyposażona została również w możliwość rozgrywki online, czyli stoczenia walki z dowolnie wybranym przeciwnikiem z dowolnego miejsca na świecie – co zdaniem przedstawicieli Vivid Games dodatkowo wpłynie na popularność gry wśród graczy.
Do produkcji gry wykorzystany została najbardziej zaawansowana technologia Unreal Engine 3. Nad animacjami do Real Boxing pracowało studio Dash Dot Creations – jedno z najlepszych tego typu w Polsce. Do osiągnięcia wysokiego stopnia realizmu wykorzystane zostały sesje motion capture wykonane w Alvernia Studios – w miejscu w którym powstawały animacje do produkcji, takich jak: Wiedźmin 2, Bullet Storm czy Dead Island.
Real Boxing to gra z segmentu Premium. Cena tego typu produkcji zamyka się w przedziale 5-9 USD za pobranie. Gra przygotowywana jest w pierwszej kolejności na urządzenia z systemem iOS i do pierwszych graczy trafi właśnie w listopadzie.
Źródło: Informacja prasowa