Apple przez pewien czas zabraniało publikowania w App Store aplikacji umożliwiających strumieniowanie gier z chmury, a gdy w końcu dopuściło je do sklepu nałożyło liczne ograniczenia utrudniające im funkcjonowanie. Niedawno zostały one dość znacznie poluzowane. Przedstawiciele Microsoftu uważają jednak, że niewystarczająco.

Brytyjski urząd antymonopolowy (CMA) od jakiegoś czasu prowadzi dochodzenie dotyczące mobilnych przeglądarek internetowych i usług streamingowych z grami. W ramach postępowania poproszono o opinie ze strony różnych firm związanych z tymi dziedzinami. Jedną z nich był Microsoft, odpowiedzialny za jedną z najpopularniejszych usług tego typu - Xbox Cloud Gaming.

Przedstawiciele firmy napisali w oświadczeniu dla CMA, że reguły App Store dotyczące usług streamingowych z grami są nadal zbyt restrykcyjne i uniemożliwiają udostępnienie oficjalnej aplikacji Xbox Cloud Gaming w tym sklepie. Problemem jest wymóg obsługiwania wszystkich subskrypcji i mikropłatności za pośrednictwem domyślnego systemu płatności App Store. Przedstawiciele firmy twierdzą, że wiążąca się z tym 30% prowizja pobierana przez Apple czyni całe przedsięwzięcie nieopłacalnym. Zwracają też uwagę, że wymagałoby to wprowadzenia we wszystkich grach udostępnianych w usłudze (również tych tworzonych przez zewnętrzne studia) zmian dostosowujących je do wymagań Apple.

Według Microsoftu Apple powinno traktować usługi streamingowe z grami w taki sam sposób jak traktuje podobne serwisy z filmami i muzyką - umożliwiając ich użytkownikom opłacanie subskrypcji poza App Store.

Źródło: The Verge