Nowa reklama Apple promująca prywatność użytkowników w sieci
Na kanale Apple w serwisie YouTube pojawił się nowy materiał promujący iPhone’y, Safari oraz prywatność użytkowników.
W nagraniu - Flock - skoncentrowano się na aspektach, które podkreślają sposoby, w jakie Safari chroni prywatność użytkowników w porównaniu z innymi przeglądarkami.
Niektóre strony pozwalają śledzić Twoją aktywność setkom firm zbierającym rozmaite dane, żeby budować profile użytkowników i prezentować im w sieci reklamy. Inteligentna ochrona przed śledzeniem w Safari blokuje takie praktyki za pomocą działających na urządzeniu funkcji samouczenia maszyn. W pasku narzędzi Safari znajdziesz też Raport ochrony prywatności, czyli zestawienie wszystkich zablokowanych elementów, które śledzą Twoją aktywność na różnych stronach. Gdy korzystasz z przeglądania prywatnego, dane dotyczące Twojej aktywności w sieci nie są zapisywane, a witryny, które odwiedzasz, nie są udostępniane Twoim pozostałym urządzeniom Apple. Począwszy od systemów iOS 17, iPadOS 17 i macOS Sonoma, funkcja przeglądania prywatnego blokuje okna przeglądane w tym trybie, gdy przestajesz z nich korzystać. Całkowicie uniemożliwia też znanym elementom śledzącym ładowanie się na stronach i usuwa parametry śledzenia z adresów URL.