Newsweek wydawany jest od 80 lat. Od niedawna pojawia się nie tylko w wersji drukowanej, ale również w elektronicznej. Amerykańska edycja tygodnika będzie niedługo dostępna jedynie w postaci cyfrowej, a papierowe wydania na dobre znikną z kiosków i salonów z prasą.

Tina Brown, redaktor naczelny amerykańskiego Newsweeka, oraz Baba Shetty, CEO firmy, przeanalizowali sytuację na rynku wydawniczym i postanowili, że od 1 stycznia 2013 roku tygodnik pojawiać się będzie jedynie w wersji cyfrowej. Podkreślili, że jedyną zmianą będzie sposób, w jaki docierają do odbiorcy, natomiast jakość treści pozostanie niezmieniona. Jednym z głównych argumentów za porzuceniem wydania drukowanego była rosnąca popularność elektronicznej wersji Newsweeka. Coraz częściej jest on kupowany na iPadzie za pośrednictwem aplikacji Kiosk, duża część czytelników subskrybuje go również na czytnikach ebooków pokroju Kindle oraz Nook.

Polskie wydanie Newsweeka również dostępne jest w wersji elektronicznej, chociaż na razie nie wiadomo nic na temat porzucenia edycji drukowanej. Nasz rynek różni się jednak znacząco od amerykańskiego i prasa drukowana ma nadal dużą przewagę nad wydaniami elektronicznymi. Decyzja amerykańskiej redakcji Newsweeka pokazuje jednak, że rynek prasy zmienia się, a wydania cyfrowe są jego przyszłością.

Źródło: Apple Insider