Analitycy firmy IDC opublikowali raport dotyczący rynku urządzeń wearables w pierwszym kwartale tego roku.

Na pierwszym miejscu pozostaje wciąż Apple, jednak rok do roku firma zanotowała 6,3-procenty spadek.

W okresie od stycznia do marca amerykański gigant sprzedał ponad 20,5 miliona sztuk, co przełożyło się na 18,2-procentowy udział w rynku. Na drugim miejscu uplasowało się Xiaomi z 11,8-procentowym udziałem. Było to możliwe dzięki sprzedaży niemal 12 milionów zegarków. Ostatnia lokata na podium przypadła firmie Huawei z 10,9-procentowym udziałem.

W zestawieniu znalazło się miejsce również dla Samsunga oraz iMagine Marketing. Obie firm zanotowały sprzedaż na poziomie 10,6 oraz 6,1 milionów sztuk (9,3% oraz 5,4% udziału).

W pierwszym kwartale wszyscy producenci sprzedali łącznie 113,1 miliona sztuk. Rok do roku jest to niemal 9-procentowy wzrost.