Firma inwestycyjna Piper Sandler od ponad dwudziestu lat regularnie dwa razy do roku prowadzi badania wśród amerykańskiej młodzieży, dotyczące ich preferencji zakupowych oraz opinii na temat znanych marek. Opublikowane niedawno najnowsze wyniki wskazują, iż iPhone'y nadal cieszą się wśród nastolatków ogromną popularnością.

Według danych opublikowanych przez Piper Sandler aż 85% spośród ankietowanych nastolatków posiada obecnie iPhone'a, a 86% przewiduje, że ich kolejny smartfon będzie pochodzić od Apple. Jest to nieznaczny spadek w stosunku do ostatniego badania z października 2023 roku, kiedy to liczby te wynosiły odpowiednio 87% i 88%. Niemniej jednak iPhone nadal pozostaje niekwestionowanym liderem na tym polu.

Sporym zainteresowaniem wśród nastolatków nadal cieszy się też Apple Watch, który znalazł się na pierwszym miejscu w rankingu popularności smartwatchy. Według badań firmy Piper Sandler zegarek firmy Apple posiada obecnie 34% ankietowanych nastolatków (tyle samo co przy ubiegłym badaniu) a 13% planuje kupić go w ciągu najbliższych sześciu miesięcy (wzrost o 3 p.p.).

Bardzo słabo wypadły natomiast usługi streamingowe Apple. Z Apple Music korzysta regularnie około 30% ankietowanych - ponad dwukrotnie mniej niż z konkurencyjnego Spotify. Mniej niż 5% ankietowanych nastolatków ogląda zaś Apple TV+, większość preferuje serwisy Netflix (29%) lub YouTube (27%).

Źródła: Piper Sandler, MacRumors