Nowa reklama iPhone 4 zachwala wyświetlacz Retina
Kolejna reklama nowego telefonu Apple skupia się na jednej z jego największych zalet - ekranie Retina.
Ekran iPhone 4 ma najwyższą rozdzielczość spośród wszystkich smartfonów dostępnych na rynku. Z 480 x 320 podniesiono ją do aż 960 x 640 przy kontraście 800:1. Jak osiągnięto tak wysoką rozdzielczość w stosunkowo niewielkim, 3,5-calowym ekranie? Wszystko dzięki niezwykle gęstemu upakowaniu pikseli - na cal przypada ich teraz aż 326 pikseli (w poprzednim modelu było to zaledwie 163 ppi). Według Apple ludzkie oko powyżej 300 ppi nie potrafi już rozróżnić poszczególnych pikseli, stąd też obraz w iPhone 4 powinien być idealnie ostry i czytelny - zdaniem Jobsa tekst wyświetlany na Retina Display pod względem jakości w niczym nie ustępuje tekstowi zapisanemu w książce.
Oprócz tego warto przypomnieć, że Retina Display to wyświetlacz LCD z LED-owym podświetleniem, wykonany w znanej np. z iPada technologii IPS dającej znacznie większy kąt poprawnego wyświetlania obrazu. Jobs na WWDC dodał, że technologia ta w połączeniu z niespotykaną wcześniej gęstością pikseli jest znacznie lepsza od preferowanych teraz przez konkurencję wyświetlaczy OLED i "jeszcze przez lata będzie wzorem dla konkurencji".
Nowa telewizyjna reklama iPhone 4 wygląda tak:
Od dzisiaj będzie wyświetlana w najważniejszych stacjach telewizyjnych USA. Najpierw Apple reklamowało FaceTime, teraz skupia się na ekranie Retina. A co Waszym zdaniem jest największą zaletą nowego telefonu z Cupertino?
Poprzednie reklamy iPhone 4 znajdziecie tutaj: http://www.apple.com/iphone/gallery/ads.html#ad-every