Death Stranding - premiera wersji na iOS i macOS przesunięta na przyszły rok
Podczas tegorocznej prezentacji nowych modeli iPhone'ów Apple zapowiedziało, iż już niedługo na iOS trafi kilka dużych gier klasy AAA. Niedawno ogłoszono jednak, że premiera jednej z nich - Death Stranding: Director's Cut - zostanie opóźniona.
Death Stranding to gra autorstwa Hideo Kojimy - słynnego japońskiego projektanta znanego przede wszystkim za sprawą serii Metal Gear. Był to jego pierwszy projekt po odejściu z Konami i założenia własnego studia. Akcja Death Stranding rozgrywa się w niedalekiej przyszłości w Stanach Zjednoczonych, przedstawiając świat odmieniony w wyniku tajemniczego kataklizmu. Gracz wciela się w postać Sama - jednego z kurierów zajmujących się przenoszeniem różnego rodzaju przesyłek poprzez pełne niebezpieczeństw pustkowia. Pod względem mechaniki rozgrywki jest to gra akcji TPP z otwartym światem. Wersja mająca trafić na platformy Apple to edycja Director's Cut, oferująca dodatkową zawartość oraz szereg poprawek i usprawnień.
Według pierwotnych założeń Death Stranding: Director's Cut miało trafić na iOS, iPadOS i macOS jeszcze w tym roku. Wydawca gry, 505 Games, poinformował jednak, że zespół odpowiedzialny za przeniesienie gry na wspomniane platformy potrzebuje więcej czasu na ich dopracowanie. Oficjalna data premiery ma zostać ogłoszona na początku 2024 roku.