Apple rozwija program Self Service Repair i wprowadza nowy proces Diagnostics
Apple rozwija program Self Service Repair i uruchamia nowe narzędzie diagnostyczne, które zapewni użytkownikom większą transparentność i autonomię w rozwiązywaniu problemów.
Program Self Service Repair jest teraz dostępny dla modeli iPhone’a 15 i modeli Maca z czipem M2, w tym dla 14- i 16‑calowego MacBooka Pro, 15‑calowego MacBooka Air, Maca mini, Maca Pro i Maca Studio. Ponadto z programu Self Service Repair mogą korzystać użytkownicy Apple w kolejnych 24 krajach europejskich, m.in. w Chorwacji, Danii, Grecji, Holandii, Portugalii i Szwajcarii. To oznacza, że program Self Service Repair obejmuje aktualnie 35 produktów Apple, a przy tym działa w 33 krajach i 24 językach.
Co więcej, narzędzie Diagnostics – opracowane przez Apple na potrzeby programu Self Service Repair – jest od dzisiaj dostępne w Stanach Zjednoczonych, a w przyszłym roku pojawi się także na rynku europejskim. To narzędzie przeznaczone dla użytkowników posiadających wiedzę i doświadczenie w zakresie naprawy urządzeń Apple. Podczas sesji Apple Diagnostics klienci mają takie same możliwości jak Autoryzowane Serwisy Apple czy niezależni dostawcy usług naprawczych. Mogą więc przetestować urządzenia pod kątem optymalnej pracy poszczególnych części, a także zidentyfikować komponenty wymagające ewentualnej naprawy.
Od kwietnia 2022 r. w ramach programu Self Service Repair każda osoba z doświadczeniem w naprawie urządzeń elektronicznych ma dostęp do instrukcji, oryginalnych części Apple i narzędzi wykorzystywanych w sklepach Apple Store i Autoryzowanych Serwisach Apple. Program wpisuje się w szerzej zakrojone działania Apple na rzecz ułatwiania konsumentom dostępu do różnych opcji naprawy.
W przypadku użytkowników bez doświadczenia w naprawie urządzeń elektronicznych najbezpieczniejszym i najpewniejszym sposobem naprawy jest skorzystanie z profesjonalnego serwisu autoryzowanego przez Apple, w którym naprawy wykonują certyfikowani technicy przy użyciu oryginalnych części Apple. W ciągu ostatnich trzech lat firma Apple niemal podwoiła liczbę punktów serwisowych z dostępem do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń Apple. Jest wśród nich ponad 4500 niezależnych dostawców usług naprawczych. Globalna sieć licząca ponad 5000 Autoryzowanych Serwisów Apple skupia ponad 100 000 aktywnych techników.
Źródło: Apple