Firma Apple ogłosiła dziś zwycięzców konkursu App Store Awards 2023. Wyróżniono 14 aplikacji i gier, które pozwalają użytkownikom rozwijać kreatywność, przenosić się do świata nowych przygód, a także bawić wspólnie z bliskimi i znajomymi.

W gronie tegorocznych zwycięzców znaleźli się deweloperzy z całego świata, których aplikacje i gry zostały wybrane przez redaktorów App Store. Doceniono produkcje dostarczające użytkownikom wartościowych doświadczeń i przyczyniające się do ważnych przemian kulturowych. Laureatów konkursu App Store Awards wyłoniono z niemal 40 finalistów. Tytuły oceniano przez pryzmat wyjątkowych innowacji technicznych, wrażeń użytkownika i designu.

„Wspaniale jest obserwować, jak deweloperzy raz za razem tworzą fantastyczne aplikacje i gry, które zmieniają otaczający nas świat”, stwierdził Tim Cook, dyrektor generalny Apple. „Tegoroczni zwycięzcy dowodzą tego, że potencjał deweloperów w urzeczywistnianiu swoich wizji jest nieograniczony. Budują aplikacje i gry odznaczające się niesamowitą pomysłowością, nadzwyczajną jakością i ukierunkowaniem na ważne cele”.

Tegoroczni zwycięzcy ukazują możliwości, jakie App Store i ekosystem Apple zapewniają w zakresie kreatywności, innowacji technicznych i designu. AllTrails rozwija społeczność miłośników wędrówek dzięki kompleksowym mapom szlaków i propozycjom wycieczek dla wszystkich amatorów aktywnego wypoczynku. Aplikacja Prêt‑à‑Makeup pozwala zarówno profesjonalistom, jak i zwykłym użytkownikom testować różne makijaże na iPadzie, a jednocześnie promuje inkluzywność i samoekspresję. Wbudowane w aplikację Photomator narzędzia oparte na uczeniu maszynowym sprawiają, że zaawansowana obróbka zdjęć przebiega łatwo i bezproblemowo. MUBI wspiera kino niezależne i międzynarodowe dokumenty, proponując starannie selekcjonowane treści. SmartGym na Apple Watch wyróżnia się kompleksową biblioteką ćwiczeń, treningów i zaawansowanych wskaźników fitnessowych.

Nagrodzono także gry. Honkai: Star Rail zabiera graczy w dostępną na iPhonie podróż pełną nieszablonowych postaci i rozbudowanych taktycznych potyczek. Z kolei Lost in Play to rewelacyjna klasyczna przygodówka typu point‑and‑click, która przenosi graczy do urokliwego świata niczym z dziecięcej wyobraźni. Lies of P oferuje rozgrywkę osadzoną w znakomicie dopracowanym świecie mrocznego fantasy, a dostępna w Apple Arcade gra Hello Kitty Island Adventure pozwala zanurzyć się w świecie gry z najcudowniejszym celem, jaki tylko może być: zdobywaniem przyjaciół.

Zwycięzcy konkursu App Store Awards 2023

Aplikacje:

  • Aplikacja roku na iPhone’a: AllTrails od AllTrails, Inc.
  • Aplikacja roku na iPada: Prêt‑à‑Makeup od Prêt‑à‑Template.
  • Aplikacja roku na Maca: Photomator od UAB Pixelmator Team.
  • Aplikacja roku na Apple TV: MUBI od MUBI, Inc.
  • Aplikacja roku na Apple Watch: SmartGym od Mateusa Abrasa.

Gry:

  • Gra roku na iPhone’a: Honkai: Star Rail od COGNOSPHERE PTE. LTD.
  • Gra roku na iPada: Lost in Play od Snapbreak Games.
  • Gra roku na Maca: Lies of P od NEOWIZ.
  • Gra roku w Apple Arcade: Hello Kitty Island Adventure od Sunblink.

Zwycięzcy w kategorii Wpływ kulturowy

Oprócz najlepszych gier i aplikacji na iPhone’a, iPada, Maca, Apple Watch i Apple TV redaktorzy App Store wyróżnili też pięć produkcji, które sprzyjają pozytywnym zmianom, i przyznali im nagrody w kategorii Wpływ kulturowy. Tegoroczni zwycięzcy zachęcają użytkowników do nauki i rozwoju w inkluzywnej i otwartej przestrzeni. Przyczyniają się do budowania bardziej zrównoważonej przyszłości, skłaniają do autorefleksji i wzmacniają więzi między różnymi pokoleniami.

  • Pok Pok od Pok Pok Pok Pok to cyfrowy pokój z zabawkami zaprojektowany z myślą o inkluzywności. Stanowi uniwersalną przestrzeń dla wszystkich przedszkolaków bez względu na pochodzenie etniczne i sprawność fizyczną, w której mogą bawić się, rozwijać i uczyć postrzegania świata jako jednej całości.

  • Proloquo od AssistiveWare Proloquo od AssistiveWare to aplikacja, która od ponad dekady proponuje pionierskie rozwiązania w zakresie ułatwień dostępu. Oferuje narzędzia do komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC), które pozwalają porozumiewać się na nowe sposoby.

  • Too Good To Go od Too Good To Go Too Good to Go umożliwia użytkownikom ograniczanie marnotrawstwa żywności. W tym celu łączy ich z restauracjami i sklepami, które mają nadwyżkę niesprzedanego jedzenia i chętnie podzielą się nim za niską cenę.

  • Unpacking od Humble Bundle Unpacking proponuje graczom relaksujące zagadki, których rozwiązywanie koi umysł. To, co zmienne i ulotne, staje się tu bliskie i znajome.

  • Finding Hannah od Fein Games GmbH Finding Hannah to nie tylko inkluzywna gra polegająca na znajdowaniu ukrytych przedmiotów. To także barwna i poruszająca opowieść o dojrzewaniu osnuta wokół takich tematów jak szukanie pokrzepienia czy odkrywanie własnej tożsamości.

    Trend roku

Aplikacje są odbiciem kultury, a w 2023 r. zbiorową wyobraźnią użytkowników zawładnęła generatywna sztuczna inteligencja, której rozwój obserwujemy na własnych oczach. Przez cały rok w aplikacjach wprowadzano różne zastosowania AI. Choć wiele pomysłów jest jeszcze w powijakach, użytkownicy już teraz mogą w praktyce przekonać się, do czego zdolna jest ta technologia, i samodzielnie ocenić ryzyko i korzyści, które niesie. Poza tegorocznymi laureatami konkursu App Store Awards redaktorzy App Store z całego świata wyróżnili kolekcję aplikacji opartych na generatywnej formie AI, które stanowią doskonałe świadectwo najważniejszego trendu tego roku. Więcej informacji można znaleźć w treściach przygotowanych przez redaktorów App Store.

Serwis App Store, uruchomiony w 2008 roku, jest najbezpieczniejszym, tętniącym aktywnością sklepem z aplikacjami. Obecnie jest ich w nim 1,8 miliona. W każdym tygodniu App Store odwiedza ponad 650 milionów osób ze 175 regionów świata. Serwis napędza światowy wzrost gospodarczy – w roku 2022 umożliwił sprzedaż w wysokości 1,1 biliarda dolarów. Twórcom, marzycielom i poszukiwaczom wiedzy, niezależnie od wieku i wykształcenia, App Store zapewnia narzędzia i informacje potrzebne do budowania wspaniałego jutra i lepszego świata.

Źródło: Apple