Samsung przyłącza się do kampanii reklamowej Google atakującej Apple
W ubiegłym roku Google rozpoczęło kampanię reklamową #GetTheMessage, nagłaśniającą problemy jakie wywołuje wykorzystywanie przez Apple przestarzałych technologii komunikacyjnych. Teraz przyłączył się do niej Samsung, publikując krótką reklamę wymierzoną w Apple.
W kampanii #GetTheMessage Google nawołuje Apple do zastąpienia technologii SMS i MMS, wykorzystywanych przez tę firmę w komunikacji między iOS a Androidem, bardziej nowoczesnym standardem RCS (Rich Communication Services). Zmiana ta umożliwiłaby użytkownikom obu systemów wysyłanie do siebie wiadomości w łatwiejszy i bezpieczniejszy sposób, oferując im m.in. możliwość przesyłania zdjęć i nagrań w wyższej jakości, szyfrowanie wiadomości, przesyłanie ich przez Wi-Fi oraz powiadomienia o ich odczytaniu.
Nowa reklama Samsunga, zatytułowana „ Green bubbles and blue bubbles want to be together. Help Apple #GetTheMessage. ", skupia się jednak na najbardziej prozaicznym, ale też najbardziej widocznym elemencie sporu - kolorach wiadomości wyświetlanych w systemie iOS (niebieski - iMessage, zielony - SMS/MMS). W trwającym dwadzieścia sekund spocie komunikatory w Androidzie i iOS przedstawione są jako Romeo i Julia, rozpaczający nad tym, iż rodzice tej drugiej (w domyśle Apple) nie pozwalają im być razem.
Mimo iż Google prowadzi kampanię #GetTheMessage już od kilkunastu miesięcy, jak na razie nic nie wskazuje na to, by Apple zamierzało ulec naciskom i zacząć korzystać z RCS w swoich produktach. W ubiegłym roku Tim Cook powiedział, że nie widzi, by użytkownicy iPhone'ów oczekiwali takiej zmiany. Gdy rozmawiający z nim dziennikarz zwrócił uwagę na to, że przez brak wsparcia dla RCS jego mama korzystająca z Androida ma problem z odbieraniem wysyłanych przez niego nagrań wideo, Cook doradził mu, by po prostu kupił jej iPhone'a.