Telewizory Samsung o większych przekątnych na dobre zagościły w polskich domach. Według danych firmy badawczej GfK w czerwcu bieżącego roku wśród 10 najchętniej kupowanych telewizorów, aż 5 stanowiły modele firmy Samsung. Ponadto Polacy coraz częściej decydują się na modele o przekątnej 65 cali, co potwierdza rosnące zapotrzebowanie na większe rozmiary ekranów.

Ostatnie dane firmy badawczej GfK pokazują, że telewizory Samsung nieprzerwanie cieszą się dużym zainteresowaniem wśród kupujących. W czerwcu 2023 roku, wg. danych firmy badawczej GfK, wśród pierwszych dziesięciu najchętniej kupowanych telewizorów aż 5 stanowiły modele firmy Samsung. Z kolei w pierwszej „dwudziestce” znalazło się 10 telewizorów tego producenta.

Najczęściej wybieranym telewizorem w Polsce w tym okresie był model QLED Q77B w rozmiarze 65 cali. To telewizor, który charakteryzuje się bardzo korzystnym stosunkiem ceny do możliwości. Jest uniwersalnym wyborem zarówno dla miłośników filmów, sportu, jak i wirtualnych rozgrywek. O jak najlepsze wrażenia w czasie oglądania dba Procesor AI Quantum 4K. Dzięki technologii głębokiego uczenia, Procesor AI niezwykle precyzyjnie optymalizuje i ulepsza oglądane treści, a inteligentne skalowanie zapewnia zachwycającą rozdzielczość, jak najbardziej zbliżoną do 4K. Z kolei Zaawansowany Upłynniacz Ruchu+ odpowiada za większą dynamikę ruchu. Dzięki temu widzowie mogą cieszyć się niezwykłe płynnym ruchem podczas oglądania meczów, czy też szybkim refleksem podczas rozgrywania wirtualnych batalii.

Co ciekawe, z kolei w pierwszej „dwudziestce” znalazł się jeden przedstawiciel telewizorów OLED – model Samsung S95B w rozmiarze 65”. Ta seria telewizorów zadebiutowała w Polsce 
w zeszłym roku i bardzo szybko stała się jedną z najgłośniejszych premier na rynku. Modele Samsung OLED oferują głęboką czerń, czystą biel i pełną paletę żywych kolorów. Wiarygodne odwzorowanie barw potwierdza certyfikat „Zweryfikowane przez PANTONE”. Z kolei udoskonalony proces skalowania do jakości zbliżonej do 4K sprawia, że obraz jest bardziej szczegółowy i realistyczny. Wrażenia wizualne dodatkowo potęguje Laserowy Design, który powoduje, że ekran prezentuje się wyjątkowo elegancko i minimalistycznie.

Duże ekrany wciąż na fali

Co ważne, widzowie coraz chętniej wybierają większe przekątne ekranu. Jeszcze nie tak dawno temu, to ekrany o wielkości 55” cieszyły się największą popularnością wśród kupujących. Według danych firmy badawczej GfK wśród dwudziestu najchętniej kupowanych telewizorów w czerwcu b.r. aż ¼ stanowiły modele o przekątnej ekranu 65 cali, a wśród nich aż cztery były modelami firmy Samsung. Telewizory z ekranami 55 cali stanowiły także ¼ kupowanych telewizorów, a wśród nich znalazły się trzy firmy Samsung.

Ponadto, według wewnętrznych danych firmy Samsung w pierwszym półroczu 2023 roku wśród najchętniej kupowanych telewizorów Samsung w ujęciu wartościowym dwa pierwsze miejsca stanowiły modele o przekątnej 65 cali: OLED Samsung S95B i Samsung QLED Q77B.  

Wszystko wskazuje na to, że popyt na większe ekrany będzie się umacniał. Według danych firmy Samsung od 2018 roku jest on już znaczący i wynosi w tej grupie produktowej powyżej 6%. Widzowie zdają sobie sprawę z tego, że na większym ekranie po prostu widać więcej – kolory są bardziej wyraziste, a detale na kostiumach bohaterów filmowych jeszcze bardziej widoczne. Wzrost popularności telewizorów z większymi ekranami jest ściśle związany z ich wyższą rozdzielczością (4K), dostępem do Internetu i coraz lepszymi technologiami poprawiającymi wrażenia z oglądania.

Doskonałym potwierdzeniem tego trendu jest tez prognoza firmy badawczej Omdia, z której wynika że będziemy wybierali coraz większe telewizory, a cykl ich wymiany skróci się z 6-7 do 4-5 lat. To nieodwracalny trend, bo odbiorcy końcowi nie wrócą do mniejszych rozmiarów – uważa David Hsieh, starszy dyrektor w dziale badawczym firmy Omdia. Ten trend potwierdza też np. pojawienie się w ofercie firmy Samsung dwóch modeli telewizorów o przekątnej 98 cali. Te super duże telewizory 98Q80A i 98Q90C można już kupić wchodząc do stacjonarnego sklepu, a nie wyłącznie za pośrednictwem zamówienia w sklepie internetowym, które wymusza oczekiwanie na dostawę.