MetaHuman to opracowane przez firmę Epic Games narzędzie służące do tworzenia realistycznych modeli ludzkich twarzy w grach komputerowych. W marcu, podczas konferencji GDC, zaprezentowano jego nowe rozszerzenie - MetaHuman Animator - służące do animowania mimiki. Teraz zostało ono udostępnione publicznie.

Jedną z ciekawszych funkcji oferowanych przez MetaHuman Animator jest możliwość animowania twarzy metodą motion capture z pomocą iPhone'a 12 lub nowszego. Rozwiązanie to wykorzystuje tą samą technologię, która odpowiada za działanie FaceID, do rejestrowania mimiki aktorów i przekazywania jej jako dane do dalszej obróbki na komputerze.

Poniższy fragment prezentacji z konferencji GDC pokazuje, jak w praktyce wygląda używanie MetaHuman Animator w połączeniu z iPhone'em.

MetaHuman Animator dostępny jest jako wtyczka do Unreal Engine 5. Do współpracy z iPhone'em wymagana jest aplikacja Live Link Face, dostępna do pobrania z App Store za darmo.