Apple od jakiegoś czasu stara się uczynić system macOS bardziej atrakcyjnym dla graczy. Podczas tegorocznej konferencji WWDC zaprezentowano nowe narzędzia, mające ułatwić deweloperom przenoszenie na tę platformę gier z systemu Windows.

Według zapowiedzi Apple nowe narzędzia, Game Porting Toolkit i Metal Shader Converter, pozwolą skrócić czas potrzebny na przeniesienie gry z Windowsa na macOS nawet o kilka miesięcy. Deweloperzy będą mogli skorzystać z przygotowanego przez Apple emulatora, bazującego na popularnym Wine, który pozwoli im natychmiast przetestować, jak ich gry radzą sobie na Macach, przy okazji pokazując też przydatne dane na temat ich działania i wydajności, mogące znacznie ułatwić dalszą optymalizację. Zyskają też możliwość używania shaderów pisanych z myślą o DirectX 12 w grach wykorzystujących Metal.

Co ciekawe, kilku użytkowników forum macgaming w serwisie Reddit postanowiło przetestować emulator udostępniony przez Apple, uruchamiając w nim popularne gry takie jak Diablo IV, Cyberpunk 2077 i Elden Ring. Działanie niektórych z nich można zobaczyć w poniższym nagraniu.