Globalny rynek tabletów w pierwszym kwartale 2023 roku
Analitycy Canalys opublikowali raport dotyczący globalnego rynku tabletów w pierwszym kwartale tego roku.
Na pierwszym miejscu uplasowało się Apple z niemal 39-procentowym udziałem (+0,3%). Było to możliwe dzięki sprzedaży ponad 12 milionów urządzeń. Ciekawostką jest, że rok do roku firma zanotowała niemal 18-procentowy spadek sprzedaży. Druga lokata przypadła Samsungowi. Koreański gigant może pochwalić się 21,2-procentowym udziałem (+0,8%) Na podium znalazł się również Amazon. Amerykańska firma miała 7,9-procentowy udział w rynku. W zestawieniu znalazło się miejsce dla Lenovo (6%) oraz Huawei (5,1%).
Pozostali producenci w ujęciu grupowym osiągneli łącznie 21-procentowy udział w rynku.
W okresie od stycznia do marca wszyscy producenci sprzedali łącznie niemal 32 miliony tabletów. Rok do roku jest to 17,7-procentowy spadek.
Źródło: Canalys