Po raz 17 Samsung został liderem globalnego rynku telewizorów
Wyniki badania przeprowadzonego przez instytut Omdia w 2022 roku pokazują, że Samsung po raz 17. z rzędu został światowym numerem jeden na rynku telewizorów. Firma zdominowała segment większych ekranów – tych o przekątnych powyżej 75” i 80” – utrzymała też pozycję lidera wśród modeli klasy premium. Pozycja lidera to m.in. efekt innowacji wprowadzonych przez tę firmę.
Najlepszym przykładem jej innowacyjnych działań jest jej ostatnia seria telewizorów Neo QLED. W roku 2022 Samsung sprzedał 9,65 mln telewizorów QLED i Neo QLED. W sumie daje to 35 milionów tego rodzaju modeli od ich premiery w 2017 roku.
Samsung zdominował także w 2022 roku segment większych telewizorów, odnotowując udział w rynku wynoszący 36,1% dla urządzeń o przekątnej ekranu powyżej 75 cali i 42,9% dla telewizorów ponad 80-calowych. Jeżeli chodzi o telewizory klasy premium kosztujące powyżej 2.500 USD, Samsung jest liderem (pod względem wartości przychodów) z udziałem w rynku wynoszącym 48,6%.
Cheolgi Kim, Wiceprezes Wykonawczy Działu Wyświetlaczy Samsung Electronics:
Nasza pozycja lidera rynku, którą cieszymy się już od 17 lat, jest dowodem nieustającego zaufania, jakim konsumenci obdarzają nasze produkty.
Będziemy nadal podążać drogą, która pozwoli zapewnić naszym widzom osiągnięcie jak najbardziej niesamowitych doświadczeń, wykraczających poza najwyższą jakość obrazu.
Premiera modelu The Bordeaux, która miała miejsce w 2006 roku, spopularyzowała telewizory LCD charakteryzujące się smukłością i wyrafinowanym wzornictwem. To właśnie wtedy Samsung po raz pierwszy zdobył miano lidera światowego rynku telewizorów. Od tego czasu firma nieustannie kontynuje wysiłki na rzecz oferowania swoim użytkownikom przełomowych technologii. W roku 2009 zaprezentowała pierwszy telewizor LED, zaś w roku 2011 pierwsze urządzenie Smart TV, nieustannie utrzymując pozycję rynkowego lidera. W roku 2017 stworzono pojęcie „wyświetlacza nowej generacji”. Zastosowano je do opisania pierwszego telewizora QLED wykorzystującego technologię Quantum Dot, która po raz pierwszy pozwoliła uzyskać 100% Natężenie Kolorów. W 2018 roku firma zaprezentowała przełomowy telewizor QLED 8K. Następnie na rynku pojawił się model Neo QLED z precyzyjnym podświetleniem ekranu w oparciu o technologię Quantum Mini LED, a w roku 2021 przedstawiono przełomowy telewizor MICRO LED, w którym zastosowano 25 milionów diod LED wielkości mikrometra. Rok 2022 przyniósł premierę telewizorów Samsung OLED. Tak szeroka gama innowacyjnych technologii ponownie określiła standard jakości obrazu telewizyjnego, za każdym razem wysoko zawieszając poprzeczkę konkurentom.
Równolegle Samsung był także pionierem nowych kategorii produktów, takich jak urządzenia z serii Lifestyle. Począwszy od legendarnego, zaprezentowanego w roku 2016 modelu The Serif, Samsung nieustannie rozwija swoje portfolio urządzeń o takie produkty, jak The Frame, The Sero, The Terrace, The Premiere czy The Freestyle.
W roku 2023 Samsung również nie ustaje w swoich wysiłkach na rzecz projektowania intuicyjnych w obsłudze urządzeń, które zostały stworzone z myślą o potrzebach ich użytkowników. Platforma SmartThings umożliwi bezproblemową integrację i komunikację pomiędzy licznymi urządzeniami, gwarantując jednocześnie najwyższy poziom bezpieczeństwa i pozwalając użytkownikom tworzyć głęboko spersonalizowane rozwiązania w ramach jednego ekosystemu.