W połowie 2023 roku w Polsce może aktywnych być ponad trzy miliony telewizorów Samsung Smart TV, wykorzystywanych aktywnie do oglądania filmów, wydarzeń sportowych czy koncertów za pośrednictwem internetu – takie szacunki przedstawił właśnie Samsung. Chodzi o modele zarówno z systemem Tizen, jak i jego poprzednikiem. Według danych Samsunga, już ponad 85% wszystkich nowych telewizorów Samsung SmartTV podłączonych jest do sieci. Jest to m.in. efekt coraz większej liczby i coraz bogatszej oferty aplikacji filmowych czy rozwijającej się prężnie kategorii gamingowej.

Pod koniec ubiegłego roku w Polsce aktywnych było niemal 2,6 mln telewizorów Samsung Smart TV. Urządzenia te zdominowały ofertę tego południowokoreańskiego producenta przed siedmioma laty, stając się rynkowym standardem. Przy tej dynamice rynku i coraz większych możliwości samych telewizorów, Samsung zakłada, że w tym roku liczba aktywnych telewizorów smart z systemem TIZEN i jego poprzednikiem przekroczy w Polsce trzy miliony. W 2022 roku cztery na pięć zakupionych telewizorów Samsung Smart TV podłączanych było do sieci i aktywnie wykorzystywanych.

Smart TV to ogólnie mówiąc telewizor podłączony do Internetu, które może współpracować z wieloma domowymi urządzeniami, takimi, od audio przez AGD. różnego rodzaju czujniki, po telefon. Sercem Samsung Smart TV jest system TIZEN, rozwijany przez tę firmę od 2015 roku. Charakteryzuje się on łatwością obsługi i nawigacji, a także dużymi możliwośćiami personalizacji, co doceniają widzowie na całym świecie. Obecnie już ponad 200 mln użytkowników w 197 krajach korzysta z inteligentnych telewizorów Samsung. Duży wpływ na popularność Samsung Smart TV ma stabilność systemu i wysoka jakość aplikacji, które są optymalizowane i podlegają certyfikacji.

Miniony, 2022 rok stał pod znakiem przede wszystkim gamingu, w tym możliwości grania w chmurze. Na telewizorach Samsung Smart TV jest już aplikacja Xbox, która otworzyła nową kategorię domowej rozrywki – wystarczy aktywna subskrypcja Xbox Game Pass Ultimate i kompatybilny kontroler, by grać w gry na telewizorze Samsung Smart TV bez konsoli. Kolejną nowością w 2022 roku była popularna aplikacja Twitch, która wykorzystywana jest do transmisji na żywo gier czy wydarzeń e-sportowych. Oglądanie innych streamerów to rozrywka, która skupia rosnącą społeczność fanów na całym świecie. Nie zabrakło także aplikacji rozrywkowych, takich jak TikTok, Disney+ czy HBO Max a ostatnio dołączył do nich SkyShowtime.

Smart TV to jednak nie tylko rozrywka, to także możliwość włączenia telewizora w ekosystem inteligentnego domu, co dzieje się za pośrednictwem aplikacji SmartThings. Dzięki niej największy domowy ekran z powodzeniem stanie się centrum zarządzania pozostałymi urządzeniami, takimi jak klimatyzacja czy oczyszczacz powietrza. Smart TV to również rozbudowane możliwości w zakresie łączenia z urządzeniami zewnętrznymi i dzielenie ekranu smartfona czy komputera. A to przynosi szereg dodatkowych możliwości m.in. w pracy hybrydowej, która na stałe wpisała się w biznesową rzeczywistość wielu użytkowników.

Popularność systemu TIZEN potwierdza dodatkowo fakt, że w 2022 roku firma Samsung zdecydowała się udostępnić oprogramowanie producentom innych telewizorów. W pierwszej kolejności ma on trafić na ekrany Atmaca, HKC i Tempo w wybranych krajach. W efekcie z zalet systemu skorzysta jeszcze większe grono widzów.

Według badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Omdia w 2022 roku Samsung po raz 17. z rzędu został światowym numerem jeden na rynku telewizorów. W 2022 roku Samsung sprzedał 9,65 mln telewizorów QLED i Neo QLED. Firma zdominował także w 2022 roku segment większych telewizorów, odnotowując udział w rynku wynoszący 36,1% dla urządzeń o przekątnej ekranu powyżej 75 cali i 42,9% dla telewizorów ponad 80-calowych. Jeżeli chodzi o telewizory klasy premium kosztujące powyżej 2.500 USD, Samsung jest liderem (pod względem wartości przychodów) z udziałem w rynku wynoszącym 48,6%.