Według najnowszego raportu Pew Research Center's Project for Excellence in Journalism, Apple od czerwca 2009 roku do czerwca 2010 roku było najczęściej dyskutowaną firmą technologiczną w mediach, będąc głównym tematem ponad 15 proc. wszystkich artykułów i newsów.

W raporcie czytamy, że:

W bitwie pomiędzy technologicznymi gigantami, Apple Inc. pod względem popularności w mediach wychodzi zwycięsko w zeszłym roku. 34-letnia firma przyciągnęła więcej uwagi serwisów internetowych i prasy niż jakakolwiek inna firma tego typu - i w większości rozgłos ten był pozytywny. Popularne urządzenia [sprzedawane przez Apple] oraz świetnie] zaaranżowana strategia PR umożliwiła pokonanie nawet Google Inc.

Od czerwca 2009 roku do czerwca 2010 roku, 15 proc. wszystkich artykułów poświęconych tematologii technologicznej skupiła się głównie na Apple, w porównaniu do wyniku 11 procent Google’a.

Microsoft nie może się popisać nawet porównywalnym wynikiem, co Apple i Google - firma z Redmond osiągnęła rezultat zaledwie trzech procent.

Apple było także niebywale popularne w kategorii indywidualnych wątków. iPhone był zagadnieniem 6,4 proc. wszystkich artykułów technologicznych, co daje mu drugie miejsce w zestawieniu, przegrywając jedynie z tematem pisania wiadomości SMS za kierownicą. iPad ulokował się na czwartym miejscu (wynik - 4,6 proc.), a ranking zamykały newsy związane ze Stevem Jobsem (1,6 proc.).

Poniżej pełne zestawienie:

Cały raport opierał się na 52 różnego rodzaju serwisach informacyjnych, działających na terenie Stanów Zjednoczonych.

Źródło: MacRumors.com, Journalism.org