„A Christmas Carol" - krwawa świąteczna reklama Apple Pay ze Steve'em Martinem i Martinem Shortem
Saturday Night Live to popularny amerykański program rozrywkowy, opierający się głównie na komediowych skeczach tworzonych przez obsadę i zapraszanych gości. W ostatnim odcinku zaprezentowano świąteczny skecz, będący w rzeczywistości dość nietypową reklamą usługi Apple Pay.
Wspomniany skecz nawiązuje do klasycznej „Opowieści wigilijnej" Charlesa Dickensa, prezentując alternatywną wersję jej zakończenia. Gdy główny bohater postanawia odmienić swoje życie i zacząć dzielić się swym bogactwem z bliźnimi, prowadzi to do serii nieszczęśliwych wypadków spowodowanych przez rozdawane przez niego złote monety. Pojawiające się na koniec logo Apple Pay przypomina, że problemów tych dałoby się uniknąć płacąc bezgotówkowo. W główne role w skeczu wcielają się komicy Martin Short i Steve Martin.
Tematyka skeczu reklamującego Apple Pay została wybrana nieprzypadkowo. Opublikowany niedawno przez Apple musical „Świąteczny duch" również nawiązuje bowiem do „Opowieści wigilijnej". Występujący w skeczu Steve Martin będzie zaś bohaterem filmu dokumentalnego, który na potrzeby Apple TV+ wyprodukuje wytwórnia A24.