Deweloperzy sprzedający w App Store nie mogą ustawiać dowolnych cen aplikacji, lecz muszą wybierać z ustalonych przez Apple progów cenowych. Teraz ogłoszono jednak, iż ich zakres zostanie znacznie poszerzony.

App Store oferuje obecnie deweloperom 92 progi cenowe (87 zwykłych i 5 specjalnych), które w przypadku polskiego sklepu obejmują ceny od 1,99 zł do 5999,99 zł. Apple zamierza jednak wprowadzić teraz 700 nowych progów cenowych, w przypadku polskiego sklepu obejmujących ceny od 0,99 zł do 59 999,99 zł. Firma zaznacza przy tym, że wybór jednego ze stu najwyższych progów cenowych będzie wymagał akceptacji przez zespół nadzorujący App Store. Nowe progi nie tylko zwiększają rozpiętość dopuszczalnych cen, ale też umożliwią deweloperom precyzyjniejsze ich ustalanie, w tym m.in. zaokrąglanie do pełnych złotych (obecnie wszystkie progi dostępne w polskim App Store mają końcówkę 99 groszy).

Apple zamierza wprowadzać zapowiedziane zmiany stopniowo. Podczas gdy niektórzy deweloperzy będą mogli skorzystać z nowych progów już teraz, inni będą musieli poczekać na to do przyszłego roku.

Źródło: Apple