Apple nie szczędzi środków reklamując urządzenia z iOS
Ponad 1 miliard dolarów - łącznie tyle pieniędzy kosztowały dotychczas wszystkie kampanie reklamowe promujące iPhone'a i iPada. 2 urządzenia w niespełna 5 lat pochłonęły ogromne kwoty gotówki po to by ludzie chętniej po nie sięgali.
Informacja o wydatkach Apple na reklamowanie urządzeń z iOS została ujawniona przy okazji sporów z Samsungiem. Phil Schiller, wiceprezes do spraw marketingu, powiedział że firma wydała dotychczas 647 milionów dolarów na promocję samego iPhone'a oraz 457 milionów dolarów na promocję iPada, co daje łącznie ponad 1,1 mld $.
W pierwszym roku po premierze iPhone'a, Apple przeznaczyło na wypromowanie go 97,5 mln dolarów w samych Stanach Zjednoczonych. Liczba rosła w kolejnych latach - 149,6 mln 4 w roku 2009 i 173,3 mln $ w 2010. Z kolei reklamy iPada, w pierwszym roku po premierze, kosztowały firmę aż 173,3 mln $.
Źródło: All Things D