Brytyjski urząd ochrony konkurencji już od jakiegoś czasu zajmuje się sprawą przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft. Jak donosi The Verge, w dokumentach złożonych przez przedstawicieli tej drugiej firmy znalazły się informacje na temat planów utworzenia sklepu z grami na urządzenia mobilne, mającego stanowić konkurencję dla App Store.

Z oświadczenia firmy Microsoft wynika, iż po przejęciu Activision Blizzard planuje ona utworzyć nowy, międzyplatformowy sklep z grami, który miałby być dostępny również na urządzeniach z systemami iOS i Android. Jedną z cech wyróżniających go na tle App Store i Google Play miałoby być umożliwienie deweloperom korzystania z dowolnych systemów płatności (co z kolei pozwoliłoby im ominąć prowizje pobierane przez inne sklepy). Przedstawiciele firmy przyznają, że zainteresowanie klientów nową platformą tego typu może okazać się trudnym wyzwaniem, w którym jednak mają pomóc popularne gry z ich katalogu wydawniczego. Zaznaczają też, że jednym z powodów zakupu Activision Blizzard jest chęć zwiększenia swojego udziału w rynku gier na urządzenia mobilne. Warto bowiem pamiętać, że choć firma ta kojarzona jest głównie z dużymi produkcjami klasy AAA, takimi jak serie Call of Duty czy Diablo, w rzeczywistości zarabia ona najwięcej na casualowych grach dla systemów iOS i Android, takich jak Candy Crush i Farm Heroes.

System iOS obecnie nie oferuje użytkownikom możliwości korzystania z alternatywnych sklepów z aplikacjami. Firma Microsoft najwyraźniej liczy jednak na to, iż w niedalekiej przyszłości wiele krajów wprowadzi nowe prawa, zmuszające Apple do otwarcia swoich systemów operacyjnych. Nad takimi przepisami pracują już m.in. Stany Zjednoczone i Unia Europejska.

Źródło: The Verge