Podczas ostatniej konferencji Apple zaprezentowało zegarek Apple Watch Ultra - pierwszy model z tej serii skierowany specjalnie do fanów sportów ekstremalnych. Firma Garmin, znana z produkcji zegarków sportowych, postanowiła skomentować nowy konkurencyjny produkt w mediach społecznościowych.

Niedługo po prezentacji zegarka Apple Watch Ultra na oficjalnym profilu firmy Garmin w serwisie Twitter pojawił się krótki, lecz wiele mówiący wpis: „My mierzymy żywotność baterii w miesiącach, a nie godzinach". Jest to rzecz jasna przytyk skierowany w stronę nowego smartwatcha Apple, który oferuje maksymalnie 60 godzin pracy na jednym ładowaniu - najwięcej spośród wszystkich wypuszczonych dotąd modeli z tej rodziny produktów. Zegarek Enduro 2, przedstawiany przez Garmin jako lepsza alternatywa dla Apple Watch Ultra, według danych producenta potrafi natomiast wytrzymać maksymalnie 550 dni w trybie oszczędzania baterii z jednoczesnym ładowaniem energią słoneczną (111 dni bez energii słonecznej). W trybie standardowym czas ten spada do 46 dni (34 dni bez energii słonecznej) zaś przy włączonym GPS do 150 godzin (110 godzin bez energii słonecznej).

Garmin nie jest zresztą jedyną firmą, która zdecydowała się w krytyczny sposób skomentować w mediach społecznościowych premierę nowych produktów Apple. Samsung, który wcześniej wielokrotnie nabijał się w swoich reklamach z iPhone'ów i ich użytkowników, opublikował w serwisie Twitter serię krótkich nagrań wytykających Apple brak innowacyjności.