Apple Pay to stworzony przez Apple system pozwalający użytkownikom dokonywać płatności za pośrednictwem urządzeń tej firmy. Dziś opublikowano trzy nowe reklamy promujące tę usługę.

Nowe spoty reklamowe, udostępnione jak na razie wyłącznie na brytyjskim kanale Apple w serwisie YouTube, to bardzo krótkie nagrania koncentrujące się na bezpieczeństwie. Pokazują one przewagi Apple Pay nad zwykłymi kartami płatniczymi, które, jeśli wpadną w niepowołane ręce, mogą narazić właściciela na straty.

Jak zauważyli dziennikarze serwisu 9to5Mac, nowe reklamy przygotowane przez Apple mogą mieć związek z dotyczącym Apple Pay pozwem zbiorowym złożonym niedawno przez kancelarię prawną Hagens Berman oraz zastrzeżeniami dotyczącymi tej usługi przedstawionymi w maju przez Komisję Europejską. W obu przypadkach chodziło o blokowanie firmom trzecim dostępu do NFC w iPhone'ach i zegarkach Apple Watch, co uniemożliwia im stosowanie własnych systemów płatności zbliżeniowych i zmusza do korzystania z rozwiązań Apple, za co pobierane są prowizje. Nowe reklamy mają więc prawdopodobnie nie tylko promować Apple Pay, ale też przekonać opinię publiczną, że Apple kieruje się w swoich działaniach przede wszystkim bezpieczeństwem klientów.

Źródło: 9to5Mac