Nagrody Emmy kojarzone są głównie z serialami i programami telewizyjnymi, jednak co roku przyznawane są też najlepszym reklamom. W tym roku na liście nominowanych w tej kategorii znalazły się dwa spoty firmy Apple.

Pierwsza z nominowanych reklam Apple, zatytułowana „Detectives", to trwający nieco ponad minutę spot promujący iPhone'a 13 Pro, a konkretniej oferowany przez ten model tryb filmowy. Została ona wyprodukowana wspólnie przez Apple i agencję reklamową O Positive.

Druga nominowana reklama, zatytułowana „Everyone But Jon Hamm", to krótki, humorystyczny spot promujący Apple TV+. Aktor Jon Hamm, znany przede wszystkim z roli Dona Drapera w serialu „Mad Men", przegląda w nim katalog wspomnianej usługi komentując poszczególne tytuły i ich obsadę, narzekając przy tym, że Apple nie zaproponowało mu jeszcze żadnej roli. Za reklamę tę odpowiedzialne są agencje Hungry Man Productions i Media Arts Lab.

Oprócz dwóch nominacji w kategorii najlepsza reklama Apple może też w tym roku pochwalić się aż 52 nominacjami uzyskanymi przez produkcje z Apple TV+. O tym, ile nagród uda im się ostatecznie zdobyć, przekonamy się już 12 września.

Źródło: Emmys