Analitycy firmy Canalys opublikowali raport dotyczący rynku w pełni bezprzewodowych słuchawek w pierwszym kwartale tego roku.

Niezmiennie na pierwszym miejscu jest Apple. Firma sprzedała 21,7 miliona słuchawek, co przełożyło się na 31,8-procentowy udział w rynku. Na te wynik składają się AirPodsy (19,3 miliona) oraz słuchawki Beats (2,4 mln). Ciekawostką jest, że rok do roku słuchawki AirPods zanotowały 3-procentowy wzrost sprzedaży, natomiast w przypadku Beats jest to 553%.

Na drugim miejscu uplasował się Samsung z 9,5-procentowym udziałem. Było to możliwe dzięki sprzedaży 6,5 miliona słuchawek. Ostatnia lokata na podium przypadła Xiaomi. Sprzedaż na poziomie 4,9 miliona urządzeń, przełożyła się na 7,3-procentowy udział.

W zestawieniu znalazło się również miejsce dla Skullcandy oraz Edifier.

W okresie od stycznia do marca wszyscy producenci sprzedali łącznie 68,2 miliona słuchawek. Rok do roku jest to 17-procentowy wzrost.