Apple wprowadziło zmiany w regulaminie App Store dotyczące opłat za subskrypcje w grach i aplikacjach. Nowe zasady pozwolą deweloperom automatycznie podnosić ich ceny.

Do tej pory gdy deweloper podnosił cenę subskrypcji, użytkownik musiał zawsze zaakceptować zmianę. W przypadku braku potwierdzenia akceptacji nowej ceny subskrypcja zostawała automatycznie anulowana. Nowe zasady umożliwiają jednak podniesienie ceny bez uprzedniej akceptacji ze strony klienta. Deweloperzy mogą skorzystać z takiej opcji raz na rok, a podwyżka nie może wynosić więcej niż 30 zł lub 50% dotychczasowej ceny (300 zł lub 50% ceny w przypadku subskrypcji całorocznych). Użytkownik nadal otrzyma zawczasu powiadomienie o podwyżce cen, jednak nie będzie już musiał wyrażać na nią zgody.

Przedstawiciele Apple twierdzą, że zmiany te są odpowiedzią na problemy użytkowników, którzy tracili dostęp do ważnych usług, gdyż nie zauważyli powiadomienia o wymaganej akceptacji podwyżki cen lub o nim zapomnieli.

Źródło: Apple