W ubiegłym roku w systemie iOS wprowadzono nowe zabezpieczenia prywatności, ułatwiające użytkownikom chronienie się przed aplikacjami zbierającymi dane na ich temat. Na oficjalnym kanale Apple w serwisie YouTube opublikowano dziś nowy spot reklamowy promujący te funkcje.

Trwająca nieco ponad półtorej minuty reklama zatytułowana Data Auction w humorystyczny sposób pokazuje, co dzieje się z naszymi danymi jeśli ich odpowiednio nie zabezpieczymy. Główna bohaterka, dziewczyna o imieniu Ellie, przypadkiem trafia w niej na aukcję, na której licytowane są jej prywatne dane, takie jak wiadomości, kontakty oraz historia zakupów i przeglądanych stron internetowych. Zabezpieczenia systemu iOS pozwalają jej jednak przerwać ten proceder.

Jest to już druga utrzymana w tym stylu reklama poświęcona zabezpieczeniom prywatności stosowanym w iOS. Poprzednia, zatytułowana Tracked, przedstawiała aplikacje naruszające prywatność użytkowników jako wścibskich ludzi podążających wszędzie za głównym bohaterem.