Analitycy Sensor Tower opublikowali raport dotyczący wydatków w sklepie App Store w pierwszym kwartale tego roku.

Zestawienie zawiera informacje dotyczące zarówno płatnych aplikacji jak i mikropłatności wewnątrz programów. Warto podkreślić, że dane nie dotyczą transakcji w ramach szeroko rozumianego rynku e-commerce. W związku z tym nie uwzględniono płatności na przykład w Uberze czy w sklepie Amazona.

W okresie od stycznia do marca użytkownicy App Store wydali łącznie niemal 22 miliardy dolarów amerykańskich. Rok do roku jest to 5,8-procentowy wzrost. W przypadku sklepu Google wydatki te spadły o 8,5 procent, co przełożyło się 10,7 miliarda dolarów.

Na taki wzrost wydatków przełożenie miała między innymi pandemia, jednak analitycy podkreślają, że użytkownicy smartfonów oraz iPadów coraz chętniej korzystają z płatnych aplikacji i cieszą się one dużym zainteresowaniem.

Ciekawostką jest, że w obu sklepach spadły wydatki użytkowników na gry. W App Store o 2,3 procent, a w Google Play niemal 0 14 procent. Jednocześnie w Google zanotowano wzrost pobrań takich produkcji o 2,5 procenta.

Źródło: SensorTower