Apple wprowadziło w ubiegłym roku w systemach iOS i iPadOS nowe zabezpieczenia prywatności, ułatwiające użytkownikom blokowanie elementów śledzących w aplikacjach. Od samego początku było wiadomo, że ruch ten odbije się bardzo niekorzystnie na zarobkach aplikacji serwujących swoim użytkownikom spersonalizowane reklamy. Firma Lotame opublikowała raport pokazujący, jak wspomniane zabezpieczenia mogą wpłynąć w tym roku na największe serwisy tego typu.

Według raportu Lotame wpływ nowych zabezpieczeń najbardziej odczuje Facebook, który straci przez nie w tym roku 12,8 miliarda dolarów (około 9,7% rocznych przychodów). Na drugim miejscu znalazł się YouTube, który według przewidywań analityków straci 2,2 miliarda dolarów (około 6,5% przychodów). Snapchat ma stracić 546 milionów dolarów (około 9,6% rocznych przychodów) zaś Twitter 323 miliony dolarów (około 5,4% rocznych przychodów).

Analitycy z Lotame zwracają też jednak uwagę na to, że wspomniane serwisy zaczęły już dostosowywać się do nowych warunków. Najbardziej widać to w przypadku Facebooka, który skoncentrował się na rozwoju produktów niezależnych od ekosystemu Apple, takich jak usługi i narzędzia dla branży e-commerce.

Źródło: Lotame