Analitycy firmy Canalys opublikowali raport dotyczący globalnego rynku słuchawek bezprzewodowych w czwartym kwartale zeszłego roku.

Po raz kolejny na pierwszym miejscu uplasowało się Apple (wliczając Beats). Było to możliwe dzięki sprzedaży ponad 40 milionów słuchawek. Przełożyło się to na niemal 39-procentowy udział w rynku. Rok do roku sprzedaż wzrosła o 20%, ale udział zmniejszył się o 0,4%.

Na drugim miejscu uplasował się Samsung (uwzględniając produkty Harmana). Koreański gigant może pochwalić się sprzedażą na poziomie 7,8 miliona sztuk. Dzięki temu osiągnął 7,5-procentowy udział w rynku. Ostatnie miejsce na podium przypadło Xiaomi. 6,7-procentowy udział był możliwy dzięki sprzedaży 6,9 miliona słuchawek. W zestawieniu uwzględniono jeszcze Boat oraz Edifiera.

W okresie od października do grudnia wszyscy producenci sprzedali łącznie niemal 104 miliony słuchawek. Rok do roku to 21-procentowy wzrost.

Źródło: PatentlyApple