Analitycy MIDiA Research opublikowali raport dotyczący rynku muzycznego w kontekście serwisów streamingowych w drugim kwartale zeszłego roku.

Apple może pochwalić się 78 milionami subskrybentów, którzy opłacają abonament. Przekłada się to na 15-procentowy udział w rynku. Firma w zestawieniu zajęła drugą lokatę. Na pierwszym miejscu jest Spotify z 31-procentowym udziałem. Warto zauważyć, że od 2019 roku firma ta traci stopniowo udział. W 2019 roku było to 34%. Ostatnia pozycja podium przypadła Amazon Music. Amerykański serwis z Seattle może pochwali się 13-procentowym udziałem.

W zestawieniu znalazło się miejsce również między innymi dla Tencent Music, YouTube Music oraz Deezer'a. Analitycy zwracają uwagę, że najszybciej rosnącym serwisem drugi rok z rzędu jest YouTube Music, z którego w drugim kwartale zeszłego roku korzystało około 42 milionów użytkowników (8%).

W okresie od kwietnia do czerwca ze wszystkich serwisów streamingowych korzystało niemal 524 miliony płatnych użytkowników.

Źródło: MidiaResearch