Analitycy firmy IDC opublikowali raport dotyczący rynku urządzeń wearables w trzecim kwartale tego roku.

Na pierwszym miejscu pozostaje wciąż Apple, jednak rok do roku firma zanotowała 3,6-procenty spadek. W okresie od lipca do września amerykański gigant sprzedał niemal 40 milionów sztuk, co przełożyło się na 28,8-procentowy udział w rynku. Zarówno Samsung jak i Xiaomi mogą pochwalić się sprzedażą na poziomie 12,7 miliona urządzeń. Natomiast chińska firma zanotowała niemal 24-procentowy spadek sprzedaży, podczas gdy Samsung 8,9-procentowy wzrost.

W zestawieniu znalazło się miejsce również na Huawei oraz iMagine Marketing. Obie firm zanotowały sprzedaż na poziomie 10,9 oraz 10 milionów sztuk (7,9% oraz 7,2% udziału).

W trzecim kwartale wszyscy producenci sprzedali łącznie 138,4 miliona sztuk. Rok do roku jest to niemal 10-procentowy wzrost.

Źródło: IDC