Analitycy firmy Counterpoint Research opublikowali dane dotyczące sprzedaży smartfonów w Stanach Zjednoczonych oraz w Europie w trzecim kwartale tego roku.

Amerykański rynek należy do Apple, które może pochwalić się 42-procentowym udziałem. Na drugim miejscu uplasował się Samsung z 35-procentowym udziałem. Ostatnia lokata na podium przypadła Motoroli. Firma może pochwalić się 8-procentowym wynikiem. W zestawieniu znalazło się miejsce jeszcze dla TLC oraz OnePlus. Obie firmy zanotowały odpowiednio pięcio oraz trzyprocentowy udział.

Inaczej sytuacja wygląda w Europie. Najpopularniejszymi smartfonami są modele Samsunga. Koreański gigant zanotował 30,4-procentowy udział, jednak rok do roku jest to 16-procentowy spadek. Drugie miejsce przypadło Xiaomi, które ma 23,6-procentowy udział. Tuż za nim uplasowało się Apple z 22,1-procentowym wynikiem. Co dziesiątym sprzedanym telefonem był model wydany przez OPPO. W zestawieniu znalazło się jeszcze miejsce między innymi dla Motoroli, Huaweia, Vivo czy Nokii, jednak udział tych firm oscyluje pomiędzy 0,5 a 2,4%.

Źródło: 9To5Mac